Algemeen
Informatie
Spreekuur
Een afspraak duurt 10 minuten en biedt ruimte voor 1 klacht. Wanneer u meerdere dingen wilt bespreken of meer tijd nodig hebt kunt u dit aangeven zodat de assistente een dubbele afspraak kan inplannen. Op die manier kan het spreekuur zoveel mogelijk op tijd lopen en voorkomen we lange wachttijd.
Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen voor een consult bij de huisarts?
Het kan gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval tenminste 3 uur van tevoren en geef door dat u niet komt. Een andere patiënt kan dan worden ingepland.
Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen bij de praktijkondersteuner of de doktersassistente?
Voor deze afspraken wordt meestal 20 of 30 minuten voor u gereserveerd. Deze afspraken moeten 24 uur van tevoren worden afgezegd, mogelijk kunnen we dan nog iemand anders inplannen.
Wat gebeurt er als u niet tijdig afzegt?
Het komt helaas regelmatig voor dat een patiënt een afspraak maakt en vervolgens niet verschijnt. Hiermee gaat veel tijd verloren! Met uw komst is rekening gehouden! Wij kunnen u een rekening sturen bij niet verschijnen zonder bericht. U ontvangt dan een rekening van 25 euro of 50 euro afhankelijk van het soort afspraak. Deze rekening wordt niet door uw zorgverzekeraar vergoed en dient u zelf te betalen.
Onverwachte crisissituaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben we alle begrip voor. De afgelopen maanden kwamen met enige regelmaat te veel mensen per dag niet opdagen op de afgesproken tijd. We zien ons helaas genoodzaakt om deze regeling te moeten treffen.
Uitslagen opvragen
Wanneer u bloed hebt laten prikken, een foto hebt laten maken of een formulier hebt aangevraagd, is dit na 3 werkdagen bekend, danwel ligt het voor u klaar.
Verwijsbrieven
In de Nederlandse zorg is de huisarts de poortwachter van de zorg. Dit betekent dat u voor een bezoek aan de specialist een verwijzing van de huisarts nodig hebt om de zorg vergoed te krijgen.
U dient vooraf met uw huisarts de verwijzing te bespreken, want achteraf een verwijsbrief schrijven doe ik niet en dan komen de kosten voor uw eigen rekening.
Spoedgevallen
Voor spoedgevallen kunt u altijd bij ons terecht. Als u van te voren belt, houdt de assistente rekening met uw komst. De meeste verwondingen, kneuzingen, verstuikingen en dergelijke kunnen door ons behandeld worden en hoeven dus niet op de spoedeisende hulp van het ziekenhuis te worden gezien. Wanneer u buiten kantoortijden een huisarts nodig hebt kunt u terecht bij de Centrale Huisartsenpost Gorinchem, naast het Beatrix ziekenhuis. Graag vooraf bellen voor een afspraak of advies 0183-646410
Herhaalmedicatie
Medicijnen herhalen via de herhaal receptenlijn:
Via de receptenlijn kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week uitsluitend herhaalrecepten aanvragen. Inspreken gaat eenvoudig. Noem duidelijk uw naam en geboortedatum en daarna welke medicijnen u wilt bestellen. Graag ook vermelden of u de medicijnen bezorgd wilt hebben. Deze receptenlijn wel op tijd inspreken omdat, i.v.m. met verwerken van deze lijn, de medicijnen 1 werkdag later klaar liggen bij uw apotheek. De receptenlijn is bereikbaar via het praktijknummer: 63 41 63 gevolgd door keuze 2. Voor de aanvraag van nieuwe recepten belt u tussen 09.00 en 11.00 uur de assistente via het praktijknummer.
Visites
Wanneer u niet in staat bent om naar de praktijk te komen kunt u tussen 08.00 en 10.00 uur een huisbezoek aanvragen. Aan het einde van de ochtend worden de visites afgelegd. Het meest praktisch is toch om naar de praktijk toe te komen omdat daar alle onderzoek- en behandelfaciliteiten aanwezig zijn.
Kleine ingrepen
De huisarts doet in overleg met u zoveel mogelijk kleine ingrepen zelf.
Ontslag uit Ziekenhuis
Wanneer u bent ontslagen uit het ziekenhuis en het prettig vindt dat de huisarts een huisbezoek aflegt, wilt u ons dan even bellen? Het is niet zo dat u automatisch bezocht wordt na ontslag.